Bij- en nascholing voor professionals in de gezondheidszorg.
Zoekenmenu
21 juni 2022

Hoe krijg je je patiënten zo ver dat ze beter hun gebit gaan verzorgen? Of hoe kun je patiënten motiveren om meer te gaan bewegen? Hoe groot is jouw invloed eigenlijk op gedragsverandering op lange termijn? Is het geven van adviezen wel effectief? Kun je een patiënt wel motiveren als je maar weinig tijd hebt?

Preventie werkt niet zonder medewerking van de patiënt, maar hoe motiveer je die patiënt nu om jouw adviezen ook echt op te volgen?

Motivational Interviewing geeft je inzicht en handvatten om de motivatie van de patiënt te vergroten en gedrag van patiënten te veranderen. Intrinsieke motivatie is een belangrijke voorspeller van toekomstig (lange termijn) gedrag. Hoe meer intrinsieke motivatie, hoe beter iemand zijn gedrag kan veranderen.

Geef je op voor de driedaagse training, 3-daagse training Motivational Interviewing (hoytemastichting.nl)

Tags:  cursusaanbod

Dr G.J. van Hoytema Stichting