5 maart 2019

Centrum voor Implantologie en Esthetische Tandheelkunde

19.00 – 22.00 uur

Tandartsen, mondhygiënisten en tandartsassistenten

Waarom fotografie in uw tandartspraktijk?

Allereerst geven goede foto's duidelijke informatie over de situatie in de mond: het biedt u materiaal waarover u met de patiënt kunt communiceren, evenals met uw collega, verwijzer, kaakchirurg en zeker ook de tandtechnicus. Daarnaast maakt u uw eigen archief aan waarop u terug kunt vallen. Ook zijn goede foto's een uitstekend hulpmiddel als juridische onderbouwing bij eventuele conflictsituaties.
Kortom, in een moderne parktijk wordt het maken van goede mondfoto's (in- en extra-oraal) steeds belangrijker.

Het zou toch mooi zijn dat iedereen die in uw praktijk de camera gebruikt dezelfde foto's maakt: uniform, op gelijke afstand en met gelijke instellingen. Dus werken met een protocol (wanneer fotografeer ik, welke foto's moet ik maken en wie maakt ze) geeft rust en zekerheid en zorgt er voor dat er gaan angst meer hoeft te zijn om de camera te pakken.

In deze cursus wordt de werking van de camera behandeld, de instellingen hiervan en ook de voorbereidingen voordat de patiënt in de stoel zit.
Daarna worden er protocollen gegeven die gehanteerd kunnen worden bij het nemen van de foto's om zo telkens dezelfde type foto's te kunnen maken (uniformiteit).
Tijdens de cursus gaat de cursist zelf foto's nemen met de camera van de praktijk en met die van de cursusleider. Er wordt dan uiteraard gewerkt met spiegels, contrastor en retractors en wordt er aandacht besteed aan de ergonomie.

Voor deze cursus geldt een maximum van 15 personen en dat betekent dat de deelnemers persoonlijk en intensief begeleid kunnen worden. In begrijpelijke fotografie-taal zullen kennis en tips worden overgebracht. Het gaat er om de foto's in uw praktijk op een hoger niveau te brengen zodat er beter gecommuniceerd kan worden.

Na afloop van de cursus ontvangt iedere deelnemer een documentatiemap boordevol tips en protocollen.

Cursusleider
De cursus wordt geleid door Henk Buteijn, fotograaf en tandtechnicus met hoofddiscipline Mondfotografie.

De cursus wordt gehouden in het Centrum voor Implantologie en Esthetische Tandheelkunde (CIET) te Hengelo (Gezondheidspark). Het cursuscentrum is goed met de trein te bereiken.

De routebeschrijving treft u aan op onze website (www.hoytemastichting.nl) of via www.ciet.nl

Centrum voor Implantologie en Esthetische Tandheelkunde (CIET) te Hengelo.

Tandartsen, mondhygiënisten en tandartsassistenten

Het cursusgeld bedraagt: € 265,00
Bij annulering tot 4 weken voor de cursusdatum bent u € 45,00 administratiekosten verschuldigd, daarna bent u het volledige cursusgeld verschuldigd. Annulering geschiedt uitsluitend schriftelijk. Zie onze Algemene Voorwaarden.

3 KRT-punten voor tandartsen en 3 KRM-punten voor mondhygiënisten.
Elke cursist ontvangt na afloop van de cursus het bijbehorende cursuscertificaat.

Het secretariaat van de Dr. G.J. van Hoytema Stichting is gevestigd op het terrein van de Universiteit Twente, gebouw ‘De Vrijhof’, kamer 525.
Telefoon: 053 – 489 24 09
E-mail: hoytema@misc.utwente.nl. U ontvangt per mail een bevestigingsbrief en factuur.

Via de knop aanmelden

Uw aanmelding is verstuurd